PLC

PLC´s hovedopgave er at understøtte elevernes læring og trivsel. Det gør vi ved at anskaffe og vedligeholde læringsressourcer. Vi forsøger at give eleverne og vore kolleger overblik over skolens materialer - bøger, konkrete materialer, computere,  digitale læremidler og apps. Vi formidler og koordinerer kulturtilbud i forhold til åben skole. Vi samarbejder med kolleger, vejledere og ledelse. Vi vejleder og deltager i planlægning, gennemførsel og evaluering af forløb i forhold til skolens fokuspunkter.

PLC er blandt andet det, der før i tiden hed skolebiblioteket. Her kan elever og pædagogisk personale hente forskellige læringsressourcer, og man kan få hjælp og vejledning i forhold til individuelle opgaver.

På Pædagogisk Læringscenter tilbyder vi alle klasser udlånstider, hvor PLC-vejlederne lærer eleverne at søge efter og låne bøger. Elever og personale låner og afleverer selv deres bøger og andre materialer - selvbetjeningscomputerne er altid åbne i skolens åbningstid.

Som forælder kan du se, hvilke bøger dit barn har lånt. Log på søgeprogrammet Ciceroweb med barnets uni-login.

Er du interesseret i at vide mere om PLC på Arden Skole, er du velkommen til at kontakte os på 97114308 eller på mail ardenskole@mariagerfjord.dk