Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Princip for fagfordeling

Princip for fagfordeling

 

Formål:

Hvert årgangsteam skal tilsammen kunne levere en god kerneydelse; undervisning, der har fokus på målet; elevernes trivsel, læring, udvikling, dannelse og sundhed.

Tilgang:

Ledelsen tilstræber en teamsammensætning, som tilgodeser høj faglighed og pædagogiske hensyn i undervisningen, og som har stærke kompetencer inden for ”de tre lærerkompetencer”:

  • Klasserumsledelse
  • Relationskompetence
  • Didaktisk kompetence

 

Følgende kriterier vægtlægges: ·

  • Eleverne bør så vidt muligt undervises af lærere med linjefag eller tilsvarende kompetencer.
  • Det tilstræbes, at årgangsteamet er sammensat af få og meget betydningsfulde voksne, som dækker årgangens fag.
  • Minimering af lærerskift inden for de tre afdelinger.
  • Det tilstræbes, at man som lærer kun er klasselærer for én klasse.

 

Alle punkter kan ikke altid opfyldes fuldt ud, da de undertiden vil stride mod hinanden.

 

Besluttet af skolebestyrelsen den 22. februar 2022.