Almenskolen

Arden Skole er en nyrenoveret, naturskønt beliggende skole med en stærk tradition for udvikling af læring og trivsel for såvel elever som personale.  Vi har fokus på betydningen af det gode samarbejde med elever og forældre. Arden Skole er en åben skole med tradition for at arbejde med udeskole og et internationalt perspektiv. Vi arbejder med udgangspunkt i værdierne livsduelighed, fællesskab, tillid og ansvarlighed med kerneopgaven; børnenes/elevernes trivsel, læring, udvikling, dannelse samt sundhed.

Vi har ca. 550 elever fordelt på 0. – 9. klasse i almenskolen samt i specialklasserækken for elever med autismespektrumforstyrrelser.

Vi er en teambaseret skole, med kerneopgaven i fokus. Samarbejdet er præget af en løsningsorienteret og proaktiv tilgang, hvor de ansatte navigerer i en fleksibel og omskiftelig skolehverdag. Vi samarbejder i professionelle læringsfællesskaber. Centralt i vores arbejder er teamarbejdet, relationsarbejdet, co-teaching, klasseledelse, inklusion og det gode samarbejde med elever og forældre.

På Arden Skole har vi høje ambitioner; både på børnenes/elevernes vegne, og på vegne af at have et godt arbejdsmiljø, hvor vi fremstår kompetente. Vi er derfor insisterende på, at vi møder hinanden med læringsadfærd.